La Télé des Chinois d'Europe
  • 中文
  • Français
  • 23/01/2020
文字新闻 (中文版) : 采访8人得出“上百万人被拘押”?看新疆谣言如何被粉碎!

近期,西方针对所谓中国关押了上百万维吾尔族人的谣言甚嚣尘上。来自独立新闻机构The Grayzone的文章指出,这些指控的依据,很大程度上来源于两份研究。

In a recently published investigative piece, The Grayzone, an independent news website, rebutted accusations frequently posed by Western media that millions of Uygurs have been detained in Xinjiang, delivering a comprehensive rebuke to the highly dubious claim.

 The piece, written by Canada-based writer and lawyer Ajit Singh and award-winning American journalist Max Blumenthal, found that the claim is based on two highly speculative "studies."

首先,第一份研究来自一个由美国政府支持的非政府组织,所谓的新疆人权捍卫组织。

他们一共采访了8个人,得出了有上百万人遭关押这一结论。

对,8个。

那么问题来了,新疆一共有多少人?

两千多万。

The Grayzone的文章指出,这个样本的数量“小到荒谬”。

而美国政府对于中国在新疆问题上的指控,正是基于这样可疑的信源。

我们再来看第二份研究——它建立在没有足够证据支持的媒体报道和推测的基础上。

这份研究的作者Adrian Zenz,是一位极右原教旨主义基督徒,他相信他是在“上帝的指引”下执行一个反华“任务”。

本文作者之一Max Blumenthal曾经发推质疑过他:

而在此之前,这位专家在西方得到的几乎是一边倒的支持。

The first, by the U.S. government-backed Network of Chinese Human Rights Defenders (CHRD) formed its estimate by interviewing a sample of as little as eight people. The second was authored by Adrian Zenz, a far-right fundamentalist Christian who believes he is "led by God" on a "mission" against China.

The article cautioned that misinformation about Xinjiang is igniting a new, faith-based Cold War crusade against China and major newsrooms should err on the side of caution when quoting such highly questionable studies. 

最近,CGTN采访了这篇文章的作者之一,Ajit Singh。在采访中,他提及了为什么要做这篇报道,以及为什么人们需要警惕这样的指控。

In an exclusive interview with CGTN, Ajit Singh, one of the authors of the piece, talked about the motivations for his investigation and why he thinks the egregious accusations are alarming.

小编已把访谈内容整理如下:

CGTN:您为什么要做西方媒针对中国新疆的不实报道?这是一个模式化的话题还是一个个案? 

CGTN: Why did you choose this topic, Western media's coverage of Xinjiang? Do you think it is way too typical or it is part of a pattern?

Singh:在西方媒体和政治言论中长期存在着夸张和虚假的描述,这是一个非常令人不安的趋势。尽管主流媒体倾向于接受美国政客在国际问题上的主张,但独立新闻机构对这种主张更持有批判态度。

目前,就西方媒体对中国的报道来讲已经失去了准确性和完整性,他们已经不在乎报道的内容是否真实,而只关注这些新闻报道之后的舆论会不会为美国的政治战略带来好处。关于新疆的报道,西方政客和媒体不断将中国比作纳粹德国已经司空见惯,而这些“比喻”真的让人难以置信,所以我们认为在对正这些说法之前务必要先查明这些主张的依据。

Singh: In Western media and political discourse, there is a long-standing pattern of exaggeration and misrepresentation in reporting with respect to countries that Washington or other Western governments have designated as so-called enemies.

While mainstream and corporate media outlets tend to accept and amplify the claims of U.S. political elites on international issues, independent news outlets and journalists such as those at The Grayzone adopted a more critical attitude with respect to claims made by the U.S. government and don't accept them unquestioningly.

With respect to China in particular, reporting in the West and political discourse have become increasingly hostile in recent years, coinciding with Washington's New Cold War containment strategy where they view China's rise as a threat to their place in the global order.

The most glaring example of this today is probably coverage of Xinjiang. And it is now commonplace for Western politicians and major media outlets to liken China to Nazi Germany. These are incredibly damning accusations. We at The Grayzone feel it is important to examine the basis of these claims before running with them.

CGTN:您有提到中国人权捍卫组织(CHRD)是造成西方媒体对中国进行虚假报道的源头之一,而美国国家民主基金会(NED)也是背后赞助CHRD的机构之一,您对这个有什么研究呢?

CGTN:One of the major sponsors of CHRD, the organization at the forefront of this disturbing trend you just described, is the National Endowment for Democracy (NED). What's your reporting on this link?

Singh:CHRD是一个具有强大的亲美性非政府组织,总部位于美国华盛顿特区。2018年CHRD向联合国消除种族歧视委员会提交了一份报告,声称新疆有数百万的维吾尔族人被中国关押,而西方媒体常常会引用这些报告里的内容,并含糊其辞的表明信息来源是联合国官方报告。

事实呢?这份报告中表示有一到三百万名维吾尔族人被中国政府关押接受继续教育,而经过实际调查发现,这些数据只是基于对八名维吾尔族村民的采访。这份报告竟然采用了这一荒唐的研究样本而将整个地区人数估值到了一到三百万。

关于CHRD背后有NED的资助,这一点更加让人不安。NED是美国的非营利机构之一,为了美国政府便于管理对外国组织的捐款资金而建立的,表面上是为了支持全球民主和人权事业发展并向非政府组织和团体提供资助,实则是个幌子。事实上他们经常资助美国右翼组织来帮助他们达到政治目的。

Singh: CHRD is a Washington D.C.-based NGO with a strong pro-U.S. and anti-China bias. It was a report by CHRD that first popularized the millions detained figure with respect to Uygurs in Xinjiang in a 2018 report to the UN Committee on the Elimination of Racial Discrimination.

This has often been misrepresented in the West as a UN-authored report because it was cited by a U.S. member of that panel. It was not authored by the UN or a UN body.

In this report, CHRD estimates that one to three million Uygurs are in "re-education detention camps" or "re-education day programs." According to the CHRD, this is based on interviews and limited data.

When one looks at the actual study behind their claims that they published, it is in fact based on eight anonymous Uygur individuals living in villages in Xinjiang. It is based on this absurdly small sample of research that they extrapolated their estimate across the region as a whole.

This figure has been accepted without any scrutiny by major Western media outlets and politicians. This is a bit troubling when you consider the biases and funding ties that CHRD has to the U.S. government, particularly from the NED. 

The NED was funded in 1983 by then President Ronald Reagan. It basically operates as an international soft power arm of the U.S. government promoting its U.S. foreign policy agenda. It has interfered in countless countries to advance U.S. interests, often under the guise of supporting democracy, human rights and civil society groups. It often in fact finance far-right organizations with political goals that are in line with Washington's interests.

The fact that the NED is being relied on as one of the main sources behind these incredibly damning claims is cause for scrutiny and it should be looked into. Instead Western media is accepting it without question.

CGTN:我们知道NED在香港很活跃,他们具体做什么,在其他地方呢?

CGTN: We know that the NED is active in Hong Kong. What is it doing there and elsewhere?

Singh:NED在许多地区都很活跃,比如香港,NED为许多“民主”团体或“人权”社团提供资金帮助。他们在新疆也非常活跃,资助了许多反华的维吾尔族组织,包括维吾尔代表大会,维吾尔-美国协会和维吾尔人权项目等等,他们还会培训激进分子进行媒体宣传和竞选策略。NED资助的范围不仅仅在中国,而且涉及拉美、中东甚至全球。

Singh: The NED is active in countless countries to this day. A fair number of their operations are available by searching their grant databases on their website. 

They are active in Hong Kong, funding a number of civil society or human rights or "pro-democracy groups." Most recently in September they funded a lobby organization called the "Hong Kong Democracy Council." Members of their organization came together with anti-government opposition figures such as Joshua Wong, Nathan Law, Denise Ho and the Demosisto party.

They are also very active in Xinjiang, funding a number of anti-China Uygur organizations including the World Uygur Congress, Uygur American Association and Uygur Human Rights Project, training activists to conduct media advocacy and campaign strategies.

They have been actively involved in Latin America and in the Middle East. Their work around the world is incredibly concerning not just in China but also elsewhere.

CGTN:在您的文章中有提到一个叫Adrian Zenz的“中国专家”。他最近承认了只采访了八个人便做出了“百万人”结论,但他又说这个数字远远不止这些。您如何看待他这些自相矛盾的话?

CGTN: I want to draw your attention to a so-called China expert you talked about in detail in your article, a man named Adrian Zenz. He acknowledged recently that only eight people were interviewed as part of the CHRD "research." But he went further to say that the figures are still not far off. What do you make of his self-contradictory remarks? 

Singh:Adrian Zenz是我们在这篇文章里调查的一个人。他被认为是一名极右翼基督教原教旨主义者。他依靠不科学的方法论和不切实际的信息对中国进行大规模煽动性宣传。他为自己在网上创造了一定的流量并将这些虚假的信息变成了媒体上的主流信息。实际上,他本身就是一个偏执的人,他坚持自己的极端主义,会对新疆一些未经证实的信息推测来做报道,更没有提供任何证据来说明他的主张。

Singh: Adrian Zenz is the other person who we investigated in our piece. Adrian Zenz, similar to CHRD, relies on extremely shoddy methodologies and sources to make his large incendiary claim with respect to China. The size of his claim has made him a media celebrity being quoted throughout the press.

In fact, his work is extremely biased. He relies on what he admits is speculation and unverified media reports by extremist and biased Uygur organizations. He seems to be doubling down on this, rather than responding to some of the I think legitimate criticism that is raised. He continues to rely on speculation and not provide any evidence to provide concreteness to his claims.

原创 : CGTN

 

微信扫描二维码,关注欧视TV 

 

 

我们的频道

查找

法国华人电视台商界理事会



说明

logo mandarin tv

欧视MandarinTV ——法国最高视听委员会(CSA)批准的主流电视台,用法语和汉语客观、公正报道全球新闻,不仅具有权威性,更有时代感和贴近生活的温度,我们一直努力用心创造价值,每一分钟的美。